A digitalizáció korában már nem elég, ha jó a szolgáltatásod – az online láthatóság a siker kulcsa. Különösen igaz ez Tolna megyében, ahol a kisebb városokban és falvakban működő cégek gyakran nem használják ki az internetes jelenlétben rejlő lehetőségeket. A lokális SEO (azaz helyi keresőoptimalizálás) segít abban, hogy a környékbeli ügyfelek Téged találjanak meg először a Google-ben – akár Szekszárdon, Pakson, Dombóváron vagy Bonyhádon dolgozol.
Mi az a lokális SEO, és miért fontos Tolna megyében?
A lokális SEO célja, hogy a keresőmotorok (Google, Bing) térképes és helyi találatai között előkelő helyen jelenj meg. Amikor valaki beírja: „fodrász Bonyhád”, „villanyszerelő Szekszárd”, „masszázs Paks közelében” – a Te céged is ott lehet az első három találat között.
Ez különösen fontos, mert:
-
Tolna megye nagy területű, de alacsony népsűrűségű – így a helyi keresések jelentős része konkrét településekhez kötött.
-
A térségben sok az offline vállalkozás, akik még nincsenek jelen megfelelően online – ez versenyelőny lehet számodra.
-
A turizmus, mezőgazdaság, helyi ipar szintén erősen lokális ügyfélkörrel dolgozik.
Kezdj a Google Cégprofillal (korábban Google Cégem)
A Google Térképen való megjelenéshez és a „helyi csomagban” (Local Pack) való szerepléshez elengedhetetlen, hogy legyen saját Google Cégprofilod.
Mire figyelj a beállításnál?
-
Pontosan írd be a vállalkozás nevét, címét, nyitvatartását
-
Válassz releváns kategóriát (pl. „autószerelő”, „kozmetikus”, „állatorvos”)
-
Írj egyedi leírást, amiben szerepelnek a helyi kulcsszavak: pl. „Családi vendéglő Szekszárd belvárosában, helyi borokkal”
-
Adj hozzá fotókat, termékeket, szolgáltatásokat
-
Bátorítsd ügyfeleidet, hogy írjanak értékelést – minél több, annál jobb!
Használj földrajzi kulcsszavakat a weboldaladon
Sokan elfelejtik, hogy a weboldal szövegeiben is szerepelniük kell a város- és településneveknek, ha helyi SEO-ban gondolkoznak.
Példák:
-
„Gyors és megbízható vízvezeték-szerelés Tolnán és környékén”
-
„Szekszárdi borászat családi hagyományokkal”
-
„Villanyszerelés Pakson, akár hétvégén is”
-
„Kozmetikai kezelések Dombóvár belvárosában – fiatalító hatással”
Emellett a title tag, meta leírás, H1-H2 címek és képek ALT szövege is tartalmazzon lokalizált kifejezéseket.
Helyi linképítés – ne csak országos portálokon jelenj meg!
A Google értékeli, ha más helyi oldalak hivatkoznak rád – ez megerősíti, hogy valóban Tolna megyei vállalkozás vagy.
Hol érdemes megjelenni?
-
tolna-apro.hu – céged bemutatása, szolgáltatásod hirdetése, SEO szempontból is értékes
-
szekszard.hu, dombovar.hu, bonyhad.hu – helyi önkormányzati oldalak, cégjegyzékek
-
Helyi sajtó és blogok – pl. Teol.hu, rádióinterjúk, PR-cikkek
-
Vállalkozói csoportok, kamarai oldalakon való jelenlét
Ne becsüld alá egy helyi link értékét – sokszor többet ér, mint egy országos gyűjtőoldalról származó link.
Vélemények és értékelések – kulcs a bizalomhoz
A helyi keresések gyakran olyan szolgáltatásokat céloznak, ahol személyes kapcsolat alakul ki (pl. fodrász, orvos, masszőr, edző). Itt nagyon számít a vélemény!
Kérj visszajelzést:
-
Google Cégprofilon
-
Facebook-oldaladon
-
Tripadvisor, ha turisztikai vonatkozású a szolgáltatásod
Ne csak begyűjtsd, válaszolj is rájuk! Ez azt mutatja, hogy foglalkozol az ügyfelekkel, és építed a jó hírnevet.
Mobilbarát weboldal – Tolna megyében is a telefon az első
A legtöbben útközben keresnek rá szolgáltatásokra. Ha a weboldalad nem reszponzív vagy lassú, egyszerűen elhagyják, és inkább a konkurenciát választják.
Tipp:
-
Használj letisztult dizájnt, gyors betöltési időt
-
A nyitvatartás, elérhetőség, térkép jól látható legyen mobilon is
-
Ne legyen túl bonyolult az oldal – inkább világos és informatív!
Lokációalapú Google Ads kampányok
Bár a SEO hosszú távon térül meg, a kezdeti időszakban érdemes lehet Google hirdetéseket indítani, amelyek kizárólag a Tolna megyei érdeklődőket célozzák meg.
Példa:
-
„Autószerviz Szekszárdon – Időpontfoglalás 1 perc alatt”
-
„Családi nyaralás Dombóvár mellett – akciós hétvégék”
Ezzel nem csak forgalmat generálsz, hanem a lokális SEO eredményeid is javulnak.
Tolna megyei vállalkozóként neked is ott a helyed a Google élmezőnyében
A lokális SEO lehetőségei Tolnában nincsenek kihasználva – és ez óriási lehetőség azoknak, akik időben lépnek. Egy jól optimalizált Google Cégprofil, néhány földrajzi kulcsszó, pár vélemény és egy kis lokális linképítés – ennyi kell ahhoz, hogy a környékbeli ügyfelek elsőként Téged találjanak meg.
📍 Hirdess a tolna-apro.hu-n, jelenj meg a helyi térképeken, tedd láthatóvá vállalkozásod a megyében – és figyeld, hogyan nő az ügyfélköröd napról napra.